جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

تفاوت بین پروتئین وی و ایزوله چیست؟

  • کد خبر: ۱۳۵۷۶۶
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
تفاوت بین پروتئین وی و ایزوله چیست؟
در این مطلب شباهت ها، تفاوت‌ها و مزایای منحصر به فرد این مکمل‌های ورزشی بررسی شده است.

گزارش آگهی

مقدمه: پودر پروتئین وی معمولا برای تهیه شیک های پروتئینی به منظور عضله سازی یا جایگزین وعده های غذایی استفاده می شود. ممکن است پروتئین وی یا پروتئین ایزوله را روی برچسب مکمل های پروتئینی ببینید. اما تفاوت پروتئین وی و ایزوله چیست؟ در این مقاله شباهت ها، تفاوت ها و مزایای منحصر به فرد این مکمل های ورزشی بررسی شده است.

تفاوت بین پروتئین وی و ایزوله چیست؟

پروتئین وی چیست و چه انواعی دارد؟

پروتئین وی محصول فرعی فرآیند پنیرسازی است. تولیدکنندگان از آنزیم‌هایی برای بستن شیر گاو استفاده می‌کنند، کشک یا همان بخش جامد آن را جدا می‌کنند و آب پنیر مایع باقی می‌گذارند. کشک که از چربی شیر تشکیل شده است برای تهیه پنیر استفاده می شود.

پروتئین آب پنیر باقی مانده رقیق و آبکی است. تولید کنندگان این آب پنیر مایع را پاستوریزه می کنند تا باکتری ها را از بین ببرد و آن را خشک می کنند تا پودر آب پنیر تولید شود. سپس می توانند از آن برای تولید سه محصول مختلف پروتئین وی استفاده کنند:

کنستانتره: پروتئین وی در این شکل در بسیاری از محصولات، از شیک ها و مکمل های پروتئینی گرفته تا شیر خشک نوزادان استفاده می شود. هر کدام بسته به کاربرد مورد نظر خود دارای مقادیر متفاوتی از لاکتوز (قند موجود در شیر) و چربی هستند.

ایزوله: پروتئین وی برای کاهش محتوای چربی و لاکتوز آن فرآوری می شود و عمدتاً پروتئین باقی می ماند. پروتئین وی ایزوله ممکن است برای افرادی که در هضم لاکتوز مشکل دارند (عدم تحمل لاکتوز) بهتر باشد. اما برای افرادی که به شیر حساسیت دارند مناسب نیست.

هیدرولیز: هنگامی که پروتئین وی هیدرولیز می شود، زنجیره های پروتئینی آن شکسته می شود که هضم آن را آسان می کند. این نوع پروتئین وی بیشتر در شیرخشک های مخصوص نوزادان استفاده می شود.

فواید پروتئین وی

پروتئین وی، پروتئین کامل با 9 اسید آمینه ضروری در نظر گرفته می شود. بدن آمینو اسیدها را می سازد. اسیدهای آمینه به ساخت ماهیچه ها و ایجاد سلول های ایمنی جدید برای بدن کمک می کنند. بدن تنها می تواند 20 تا 40 گرم پروتئین را در یک زمان پردازش کند. اگر می‌خواهید عضله بسازید، به طور مداوم در طول روز به پروتئین نیاز دارید. مکمل های پروتئین وی برای این کار خوب هستند زیرا اغلب از پیش ساخته شده یا به راحتی مخلوط می شوند. پروتئین وی و ایزوله می توانند از جهات مختلفی مفید باشند، از جمله:

  • عضله سازی: پروتئین برای ساخت عضلات قوی ضروری است. پروتئین وی، به ویژه حاوی انواع اسیدهای آمینه است که برای ماهیچه ها عالی هستند.
  • خواص درمانی: اگر دوران نقاهت بعد از جراحی و بیماری را طی می کنید، پروتئین وی ممکن است به بهبود سریعتر کمک کند.
  • افزایش وزن: از آنجایی که پروتئین وی به رشد عضلات کمک می کند، برای افزایش وزن مفید است.
  • مکمل های غذایی: اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، پروتئین وی و ایزوله می توانند شکاف ها را پر کنند.

تفاوت بین پروتئین وی و ایزوله چیست؟

معایب پروتئین وی

پروتئین وی و ایزوله با تمام خواصی که دارند اما معایبی هم دارند که عبارتند از:

کالری زیاد: می توانید پروتئین وی را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید، اما اگر می خواهید وزن کم کنید، آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. برچسب روی مکمل ها را بخوانید تا کالری و مواد مغذی موجود در محصولاتی که استفاده می کنید را درک کنید.

شکر و مواد فرآوری شده اضافه شده: بسیاری از محصولات پروتئین وی حاوی قند اضافه شده برای بهبود طعم و مزه آنها هستند. برچسب ها را برای تشخیص شکر و مواد فرآوری شده مانند طعم دهنده های مصنوعی بررسی کنید. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که مقدار غذای فرآوری شده را که می خورید محدود کنید که شامل برخی از پروتئین های وی و محصولات ایزوله می شود.

همیشه قبل از استفاده از مکمل های غذایی جدید با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر شرایط سلامتی یا محدودیت های غذایی دارید. پزشک می تواند به شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه چه چیزی برای سلامتی شما بهتر است بگیرید.

شباهت های پروتئین وی و ایزوله

پروتئین وی و پروتئین وی ایزوله با هم شباهت هایی دارند. در نگاه اول، دو مکمل پروتئینی ممکن است تا زمانی که بازرسی دقیق تری مورد استفاده قرار نگیرد، تفاوت چندانی با هم نداشته باشند. در زیر یک مرور مختصر از شباهت های مشترک پروتئین وی و ایزوله آورده شده است:

  • پروتئین وی و ایزوله هر دو پس از فرآیند ساخت پنیر یا ماست از شیر به دست می آیند.
  • پروتئین وی و وی ایزوله دارای سطوح بالایی از پروتئین های سریع جذب است.
  • هر دو مکمل پروتئین تحت فرآیندهای فیلتراسیون هستند.
  • هر دو می توانند از رشد عضلات حمایت کنند.
  • هر دو زمانی که با شیر یا آب مخلوط شوند طعم عالی دارند.
  • هر دو پروتئین آمینو اسیدهای شاخه دار مهم (BCAA) را فراهم می کنند.

تفاوت بین پروتئین وی و ایزوله چیست؟

تفاوت بین پروتئین وی و ایزوله چیست؟

اگر به دنبال مقایسه بین پروتئین وی و ایزوله هستید احتمالا می خواهید بدانید چه تفاوت هایی با هم دارند و کدام یک برایتان مناسب تر است. در این بخش فرق بین این دو مکمل را مشاهده می کنید:

1. محتوای پروتئین

مهمترین تفاوت بین پروتئین وی و ایزوله، غلظت مواد مغذی است. ایزوله دارای سطوح بالای پروتئین بیش از 90 درصد و چربی، کلسترول و کالری کمی است. پروتئین وی دارای سطوح پروتئین کمتری است که معمولاً از 80٪ شروع می شود و مقادیر بیشتری چربی، لاکتوز و کربوهیدرات دارد. تفاوت اصلی بین پروتئین وی و ایزوله، میزان پروتئین در هر کدام است. وی ایزوله مقدار بیشتری پروتئین در هر وعده با مقدار کمی چربی، کربوهیدرات و قند فراهم می کند.

2. کالری

ایزوله دارای کالری، کربوهیدرات و چربی کمتری است، که این موضوع ایزوله را برای مخلوط کردن با آب برای نوشیدنی کم کالری و پر پروتئین ایده آل می کند. ایزوله برای ساخت عضلات بدون چربی عالی است. پروتئین وی ساده هنوز هم یک روش بسیار کارآمد برای افزودن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی است، با این حال با چند کالری اضافی همراه است.

3. هضم

اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید، وی ایزوله انتخاب بهتری نسبت به پروتئین وی ساده است. بسیاری از لاکتوز و قندها از ایزوله در طول فرآوری حذف می شوند. اما اگر به لبنیات حساسیت دارید، هر دو ایزوله و پروتئین ممکن است معده شما را ناراحت کنند. در این صورت، به جای آن به دنبال پروتئین گیاهی باشید.

4. جذب

ایزوله آب پنیر با سرعت بیشتری جذب می شود. در حالی که بدن شما در نهایت در تجزیه هر دو شکل پروتئین کارآمد است، اما آنها با سرعت های متفاوتی جذب می شوند. پس از مصرف، ایزوله به سرعت جذب می شود و معمولاً در حدود یک ساعت به جریان خون می رسد. از طرف دیگر پروتئین وی معمولاً بین 2 تا 3 ساعت طول می کشد تا بدن شما شروع به استفاده از آن کند.

پروتئین وی در مقابل ایزوله

در حالی که پروتئین وی و ایزوله فواید مشابهی دارند، ایزوله به دلیل محتوای پروتئین و آمینو اسید بالا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. همچنین کربوهیدرات، چربی و لاکتوز کمتری دارد، که آن را به یک انتخاب عالی برای بدنسازان، افراد حساس به لاکتوز و افرادی که به دنبال کاهش وزن پایدار هستند تبدیل می کند.

با این حال، از آنجایی که ایزوله یک پروتئین با کیفیت بالاتر است، می تواند کمی گران تر از پروتئین وی ساده باشد. درک این نکته مهم است که شما برای غلظت پروتئین بالاتر در هر وعده با کالری کمتر از چربی ها، کربوهیدرات ها و قندهای کمتر هزینه می پردازید. بسته به اهداف و بودجه شما، پروتئین وی یا ایزوله ممکن است برای شما بهترین باشد.

برای افرادی که به لاکتوز حساس هستند یا به دنبال مکملی هستند که از اهداف کاهش وزن آنها حمایت کند، ایزوله یک گزینه عالی است. از سوی دیگر، اگر به دنبال یک جایگزین ارزان‌تر هستید که همچنان سرشار از پروتئین با کیفیت باشد، پروتئین وی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->